Pages

Friday, August 12, 2011

Bila KAWAN di salah erti..

Hello ladies and gentle2 men there..amacam puasa? ada ok x?..so far alhamdulillah aku ok lagi..kalau dlu2 mmg ponteng tu ada..tapi dah masuk umur 20 ni..ponteng puasa dah xde dlm kamus hidup aku..first time dlm ramadhan ni aku buka dgn KFC..at least bukan McD yg free mason tu..ok la jgk..heaven rasa sebab dah lama kot x mkn ayam2 KFC tu kan..

BTW,bukan KFC yg aku nak utarakan kat sini..topiknya KAWAN...yup...kawan..apa yg korg tau tentang kawan?ke korg langsung xde kawan?atau terlalu ramai kawan?mustahil..semua org mesti ada kawan pnye..ikhlas ke x kawan tu..belakang cter ok..yg penting ada la jgk insan bergelar kawan dlm hidup kita..


Kawan..merupakan org yg kita kenal..org yg kita tau tentang dirinya dan mereka juga tau tntg kita..tapi ada something aku nak highlight kan..mmg lumrah manusia kot..perkara yg baik dan indah dipandang sambil lewa saja..tapi..once ada silap (so called silap) berlaku..hentam x ingt..macam2 nak naik kat fb..'camni la member la','camni la kawanla'..and whatsoever...huh...


Kenapa ye..segala perkara baik before ni xdihargai..xdiingati langsung..but then..ada sikit je yg silap..(silap ke?) terus hentam kat public..perlukah mcm tu?..bagi pandangan personal aku..setiap org ada masalah dan hal masing2 dlm hidup..xperlu la semuanya nk dipublickan..yaaah,tau la ini zaman ICT..dgn FB segalanya dapat disampaikan dgn mudah..haha..


Berbalik kepada cerita tadi..adoi come on la wey..xkan sebab yg sikit itu (xmembawa maut pun) nak terasa sgt..nak overzzz sgt kan...hidup kena chill..kalau kawan yg ni x available..kan ramai kawan lain..berukhuwah la dgn yg lain tu..bukan apa..lain org,lain cara..as i told u before..aku kat sini xtau apa2..kawan aku yg sorg nak ajak ke Kota Bharu..dia pun kawan aku jgk..so,aku follow jela..salahkah aku??...seriously aku rasa x..dan sumpah i will never beg for forgiveness for the so called mistake..




Hati setiap org kita kena jaga saudari saudara semua..bukan satu hati je..bnyk kot hati kat dunia ni..belum campur hati ayam,lembu dan sebagainya..tetiba kan aku wonder..kecik mana hati nyamuk..haha..ada masa kita dgn kawan ni..ada masa kita dgn kawan tu..so..open up your mind..think twice before u ever say something ok...


Fikir jugak tentang kebaikan kawan korg yang mereka dah lakukan untuk korg..jgn hanya nak pandang yg buruk saje...tu je...last..Salam Ramadhan utk kawan2 aku..baik yg ikhlas atau tidak..:)




p/s: katakan tidak pada freemason..

0 comments: