Pages

Tuesday, April 19, 2011

-Sensitiviti-

Kita diciptakan dengan berbagai ragam dan sifat..ada yg memang semulajadinya mcm tu..ada yg terikut dgn perangai kawan..ada yg terikut dgn didikan mak ayah sejak kecik lagi..perlakuan manusia bagi pandangan aku sgtlah berkaitan dengan sensitiviti..bercakap tentang sensitif..lain org lain pulak tahap sensitifnya..ada yg hati mcm batu..ckp apa pun buat dek je..ada pulak yg hati mcm kaca..skit je ckp dah hancur berkecai..

Apa cara nak jaga hati org?kawan?mak ayah korg??

senang je..mula2 korg kena la kenal diri mereka tu cmne..jenis cmne mereka tu..kalau mereka penting bagi korg..cubalah jaga hati mereka sebaik yg mungkin..kalau x...lantak mereka la nak jadi apa pun..kisah pulak..mungkin antara kita..ada yg senang mengalah..ada pulak yg keras kepala..biasala tu..manusia..jadi..kalau salah sorg dari anda keras sgt kepala..kita mengalah la...xsalah dan x rugi kita mengalah demi kebaikan bersama,.pengorbanan yg berbaloi dan bermanfaat org ckp..jadi,cuba sedaya yg mgkin utk selami apa yg mereka sensitif..perlakuan,percakapan dan sebagainya..

Macam aku..aku xsuka org tggi2 suara..aku xsuka org keep cter perkara yg lepas2..aku xsuka org judge aku berdasarkan hal lama..aku xsuka dibanding2 dgn yg lain..amat pantang..motif aku ckp pasal aku ni..mgkin ada kawan2 aku yg xtau sensitiviti aku kot..haha..so,kalau anda2 terbaca..anda amat bertuah..keh3..

Ada permintaan..bisnes ni dari UITM Shah Alam..haha..design cover dvd?pelik2 nk design korg punya lectrer ni kan..cik adik punya pasal..layan jela..jadi x jadi..aku xtau..aku pun bukan pro sgt..setakat main2 tu boley la..papepun..i will try my best dear~


















pahang dan terengganu mmg serasi..haha