Pages

Monday, March 21, 2011

Haruskah begitu?

Today is much better than yesterday..timbunan kerja yg melampau membuat aku rasa aku dah melampaui batas sebagai seorg yg normal..two days xdapat rehat yg cukup..alhamdulillah design da settle,assgnment agama masih dalam pembikinan even submit day patut 20hb..xmampu aku nk terkejar2..sakit2 badan..oh,tidak...abis semua sakit..kenapa ntah..lately aku sering menganalisa diri...berubah menjadi lebih baik dan insyaallah yg terbaik..but then,gelagat separuh manusia membuatkan jiwa remaja aku jadi panas...kenapa ya,bila kita rasa mcm xpuas hati dgn someone or something kte mesti nk war2 kan di public??....aku berfikir...ya!bnyk sebabnya..mungkin nak menagih simpati semua pihak,mungkin nk menarik perhatian...atau mungkin nk kumpul org yg setuju dgn keadaan peribadi mereka dan sama2 menyebarkan fahaman mereka...oh,complicated sikit utk difahami..

Kepada anda2 semua...tiap yg terjadi..ada hikmahnya..semua dtgnya dari Allah..jadi,adalah kebaikannya kenapa jadinya sesuatu peristiwa tu..xperlula tiap masa nak menyuarakan perasaan..xperlu nk mnta sokongan dan simpati org...ingt satu ni..'sebaik mana pun kita,ada yg lebih baik..sejahat mana pun kita,ada yg lebih jahat'...cuba try untuk positifkan fikiran kita...cuba try untuk terima ketentuan Allah..bagi diri aku sendiri..apa yg terjadi kat aku..tiap perkara yg terjadi..semuanya dtg dari Allah..jadi aku pasrah,terima seadanya..

"Bila diri ditimpa masalah,insyaallah ada jalannya"...Tuhan dah cakap..satu masalah yg dtg..terdapat 99 jalannya..semua bergantung pada diri kita sendiri untuk menentukan jalan yg terbaik..tiap org pun ada masalah juga..bukan kita je..:)