Pages

Tuesday, November 9, 2010

luaran semua sama..dalam siapa tau...

salam...lama aku menyepi..dalam masa aku menyepi tu..ada la peristiwa yg membuatkan aku terfikir utk dikongsikan kat sini..kalau tgk tajuk pun..da boley agak kot..ni pasal lumrah manusia..sikap..perangai dan apa2 ayat yg sama waktu dgnnya...yup luar kita semua sama..maksud?ok,secara tersuratnya yela..ada rambut,hidung,mata dan pakej2 lain yg menjadikan kita layak digelar manusia..secara tersiratnya..ok..org ni ckp..mcm 2..kita percaya..kita tau dy camtu..ok..si J ni mcm tu orgnya..haa..aku tau korg xfaham..meh aku bagi situasi la...


kes 1
-cmni..aku kawan la dgn si J ni..baru kenal la kononnya..aku xtau la dy ni cmne orgnya..contoh..aku cakap..'J,pinjam duit 10rm..mak aku x bank-in lagi la..nnt esok dy bank-in..ak bayarla bro'...ok..J pun bagi aku..secara luarannya..wah..baiknya la kawan aku J ni..bagi pinjam duit time aku susah..tapi dalam hati J tu..kita xtau apa dy ckp..boleh jadi..'emm..xpela kawan aku,serumah lagi..biasala tolong2'...atau...'Kimi ni xabis nk susahkan aku..kau ingt aku apa..gabenor bank ke...sial,balik2 aku jadi mangsa'....tu satu...lagi satu contoh...aku dah pinjam duit J ni..dy ok je depan aku..then..bila jumpa member lain..boleh pulak nk bukak cter cmni..'Kimi tu kej e pinjam duit aku je..susahkan org btol..ko xyah la dekat sgt dgn dy..nnt ntah2 kau plak jadi mangsa!'...haaa,tergamak cakap camtu even baru sekali tu aku pinjam bai...bayar balik lagi...(ini contoh,kawan2 aku semua baik KOT)...then pas cm2..semua org pun dgr la citer yang berkawan dgn aku ni bnyk susahkan org je...wth!..haa..marah pulak kan..tu kes 1 contoh dlm entry aku ni...


kes 2...
suami isteri la...
wife cakap...'syg,org syg sgt kat syg..xde org lain dah dalam hidup org..syg je..selamanya'....emm..si suami pun kembang dari hidung sampai ke bawah kan..suami tu tau ke ap dalam hati isteri tu..ap agenda dy..ntah2..cmni..'geli aku dgn kau ni..xla hensem mana pun..kawen 5 tahun anak sorg pun xde lagi..nasib kau bnyk duit je..'...tu diaaa...tgk..kejam gila wife cmni...kalau aku..mmg aku botakkan trus je kepala dy...kiranya wife laki tu nak kat dy sebab duit semata2..durjananye..hahaha


kes 3..


anak dgn mak ayah


anak laki ke ppuan ke..sama jela...bila depan mak ayah..puji,hormat,baik gila..semua lengkap...syg bagai..'ayah..kakak syg sgt kat ayah..kalau ayah xde xtau la apa jadi kat kakak kan..duit semua,belajar ayah yg bnyk bantu selama ni..kakak nk ada ayah selamanya'...fuyyoo..baiknye kau kakak!...ntah2 tersirat dy...'bila kau nk mati haa..aku nak dating pun xsenang..asyik control je..tu kete tu..mesti dapat kat aku..nak tggu kau beli kete sendiri..haram..'...astaga...sampai hati anak ckp cmtu kat ayah..xfikir ke selama kau lahir sampai sekarang sape yg tanggung kau hidup..bpe bnyk duit abis utk kau kan..xpandai nk bersyukur ke..jangan wat cmtu wey..jgn..


ok..tula maksud aku..LUAR SAMA JE..DALAM SIAPA TAHU..faham kan??hehe..semua ni mmg berlaku dalam diri kebanyakan manusia..nak2 pulak remaja mcm kita yg masih tercari2 identiti diri dan konflik diri ni...moral kat sini..JuJUr la..suka ckp suka...xsuka ckp xsuka..ok ckp ok..boleh ckp boleh..begitulah sebaliknya...jangan luar ckp lain dalam ckp lain..buruk padahnya..


ok..till meet again..adios!..assalamualaikum!...




luar kita sama je..dalam??lu fikirla sendiri ok!









6 comments:

Ezzati said...

cool! ;)

Mimi Saidi said...

woi, yg no2 tu mcm x logik je.kejam x agak2 tu..

Hakimi Mohd said...

haha..kejam ke?ada je cm2 what

Mimi Saidi said...

yg penting not me okay.HAHA

lady N said...

hello!

twinklewinks said...

haha .. terbaek !