Pages

Thursday, March 3, 2011

Lelaki dan perfume

Calvin Klein,Dunhill,Davidoff,Lacoste...apa lagi macam2 la..malah..ribuan jenama dah yg wujud kat atas muka bumi ni kan...secara asalnya..perfume ni sinonim dgn ppuan..sebab secara saintifiknya..ppuan lebih busuk dari lelaki..sabar2..kaum2 ppuan sekalian jgn marah..anda semua harus terima kenyataan..sebab tu kalau kita nk bandingkan..lelaki hanya memerlukan deodoran pada asasnya hari2..ppuan pulak??jgn ckpla...deodoran..perfume..losyen..body spray..apa lagi??conditioner rambut..oh god..mcm2 lagi kot..kat situ satu fakta yg jelas..hehe..


Kalau era Eropah dulu boleh berlaku perubahan dari zaman gelap ke zaman industri..mcm tu jugak perfume..pasaran bukan saje utk ppuan skrg..lelaki2 pun dah pandai nk jga status dan penampilan..bak kata org kelantan..'biar miskin asal pakai bergaya'...hehe...mcm tu skali..ppuan2 pun mesti nk laki yg indah..wangi2 cm2 kan..so..dah mcm terserap dlm jiwa lelaki yg normal..penampilan harus dijaga...jadi jgn terkejut kalau lelaki sanggup abiskan duit utk perfume yaa..even aku sendiri..amat obses dgn perfume..nk2 lagi bila kita pakai..lalu sikit..semua mata memandang dan bercerita..kisah apa aku korg nk kutuk..yg penting aku wangi...hehe..memang2...harga sebotol perfume yg ori tu mencecah ratusan ringgit paling murah...sebab tu x semua mampu miliki..even kalau beli pun..pakai sikit2 je kan..jimat tu bagus...


Tapi skrg dah xjadi masalah...muncul one drop perfume hilang semua kesulitan tu...hahaha...bau sama..lebih kurangla..harga jauh lagi murah..jadi..x melampau kalau nk ckp semua pun mampu utk wangi...mungkin x semua lelaki pentingkan wangi ni..tp bg aku..ni perkara wajib..selagi x wangi..jgn la harap aku nk kuar rumah...hehe..org ckp lelaki cmni apa..metroseksual ea..haa..mcm tu la kot..ikutla..


Kalau nk ikut dari pengalaman aku..bnyk jugakla jenis perfume yg dah aku cuba..bnyk..mcm2..murah ada..mahal ada...bezanya..xbnyk..cuma..yg mahal ni..bau tu akan last long n senang nk detect la...kalau yg murah ni selalunya...setengah jam kena topup balik..then..kena bau sampai hidung tu cecah kulit kot bau dapat bau...haha...normalla..kalau x..xla murah ye x...
So..buat laki2 di luar sana...jagala penampilan anda..nak dapat isteri yg indah,wangi..tp kita busuk..huduh...mcmana..xadil la untuk ppuan kan...senang je kan..suruh jaga diri sendiri je pun...so..cuba ok...!




Ni perfume aku pakai sekarang..hehe..menggoda u!

2 comments:

Mimi Saidi said...

dah terbau ye ck kat cni...

Hakimi Mohd said...

wah2...impressed!