Pages

Thursday, January 6, 2011

KELANTAN oh KELANTAN

Nasi ayam dgn tea o panas...huh..sedap btol makan time sejuk ni..dengan perut lapar gila xmkn seharian...sedang2 aku makan tadi..teringat aku dgn satu peribahasa ni..'jauh perjalanan luas pengalaman'...yup..study di negeri org ni mmg penuh dgn dugaan dan juga keseronokan..jauh dari rumah mengajar aku erti berdikari..mcmana nk survive dlm hidup..hehe..mcm apa je..apa yg aku mksudkan dgn jauh perjalanan luas pengalaman..before tu ni mcm peribahasa yg aku reka je..xpe..xkisah la..yg aku maksudkan..kalau mcm kat Pahang..tempat aku.aku xpernah lagi berhadapan dgn situasi banjir ni..paling2 pun tgk dlm tv je..so,skrg dah merantau ke kelantan ni..dapat la merasa kena banjir..eh,,ok apa..at least ada pengalaman..dapat juga aku tau apa nk buat kalau rumah kena banjir..haa..mcm korg yg xpernah berhadapan dgn banjir ni..kalau tbe2 rumah korg banjir..mau x cemas..apa kena buat..dan barang2 semua hanyut dulu agaknya..kan..hehe...hujan dah sehari xstop nk masuk dua hari dah..sikit lagi kolej aku tenggelam..punya syok kalau dapat cuti...haha..sape xnk cuti wey..free2 plak kan..gmbar atas tu area rumah sewa aku..habis tenggelam dah...sikit lagi for sure masuk rumah..aku kira untung la..area rumah aku ni agak tggi dari area lain so air tu lambat nk naik..
                                                                        
 




Yang ni gambar kaki sape ntah..yg pasti mamat ni mmg hensem..hahaha...saje nk snap..nk tunjuk garaj kete rumah sewa aku dah paras tu la..sikit je lagi kan..nak masuk rumah...aktiviti mlm ni..kalau masih hujan..for sure tdo..esok cuti..kita tdo sampai petang..oh,xboleh kot..ada yg marah nnt..haha..ala..kisah apa..nk tdo jgk..hehe...ok la..nnt kalau air masuk paras rumah..aku snap lagi pic ok..dah2..aku nk mandi dah maghrib..ada yg ingtkan suruh baca yassin td..bgusnya dia..hehe..ok..salam...

3 comments:

Mimi Saidi said...

aah la dah tenggelam.igt die maen2 je td.hahaha..sape yg igtkan bc yasin tu. mcm nak keanl je die...bgos die kan

Hakimi Mohd said...

oh..adalah sorg kawan tu..

Mimi Saidi said...

ooooo...bagos kan kwn tu