Pages

Wednesday, November 3, 2010

secawan teh itu..1000 makna bagi lelaki


Salam..wah,rasa lama aku xjumpa korg kat sini..maafla..bnyk perkara nk settle..test,dgn banjirnya kelantan ni..banjir tu yg syok..ikan sampai ad kat porch kete..ikan puyu kot..hehe,amik tau la sgt..kalau ikan jaws ke kan..mungkinla aku amik kisah..emm,test so far alhamdulillah..semua beres..boleh kot excell..doakanla ea..hehe..back to the point..


Tu picca kat atas tu..tau kan..teh tarik..dalam bi..pull-tea..haha..boleh pulak cmtu kan..suka hati aku je..eh,mmgla suka hati aku..dah aku yg type..ok2..cukup kimi!


yela2...emm..teh tarik..nape teh tarik kali ni..well..nk bukan nk cter tp nk bgtau yg teh tarik ni mmg sinonim dgn lelaki..mostly la..xtau la kau laki ap yg dok mnum coke je kan..npe aku cakap sinonim dgn lelaki..ok..kita jalan one by one...


-teh tarik ni peneman setia lelaki kat kedai


ok,nak2 pulak musim bola kan..xbestla tgk kat rumah..nk lepak kedai mamak dgn membe2 kan..mesti ad teh tarik..mesti..yela..kopi semua tu sama geng dgn teh ni la..


-sebab teh tarik tu...


merapatkan hubungan kawan2..haha..xmelampau ok kalau aku nak ckp cmni..logiknya cmni..korg deal dgn member..nk lepak..mesti kuar ayat gini..'wey am!..jom gi mnum teh tarik kat kedai abg man tu,nak x?'...haa..mesti nak mention teh tarik..kredit to teh tarik dah kat situ..then member jawab..'on,aku set je..'  nk ckp kat situ..korg deal nk jumpa member2 mention teh tarik sekaligus menjadikan teh tu sebagai platform utk korg bertemu..haa,boleh kot aku ckp cmni..fhm kan??hehe..next..


-wife xbalik lagi,lapar nak makan..


bila jadi cm2..dalam hati..aiyya..nk masak xpandai..emm,pekena teh secawan dua kedai taman bandar tu ok ni..wife ak pun xde..boleh usha2..haha..ok tgk..dah tau lapar..nk kena mention 'pekena teh tarik' jugak kan..npe x sebut je nasi tomato ke..meehun sup ke..xpun spageti masam pedas gitu..kot kalau ad jual..then da niat ad teh tarik..gi la kuar kat kedai tu kan..ada pulak aweks2 kat situ..aik,dy main jeling mata pulak..ni yg gegar jiwa ni well,semuanya pasal teh tarik..bgusla kau cik teh!!


-stress!!assgnment bnyk..design segala bagai


dalam situasi ni..students of coz..(archy diutamakan)..haha..tgh stress tu dok cari idea..xdapat2!...'arrghh,wei jom gi mnum kedai depan kolej tu..'..'mnum apa malam2 ni?'...'laa,apa2 jela,teh tarik ke..'..see..sebut jugak..aduh..then pergilah mnum kan..disebabkan teh tarik tu..hilang stress,idea punya bnyk dtg..hahaha..padahal mmg kau ngade..xkisahla..yg penting teh tarik ada..


-gado dgn aweks...


adoiii..tension bai gado dgn awek..xpernah2 nk faham aku..ad je yg xpuas hati dimata dy..ok2..malam2 gitu gi kedai..'abg man.nk teh tarik satu'...sambil ditemani teh tu..bercerita la masalah kat abg man tu kan..lega je..tenang rasa...haaa..teh tarik lagi kan..


kenapa aku focus kat teh tarik..bagi aku teh tarik ni special kot dlm masyarakat kita..korg tgk..teh+tarik..dah wat teh tu..kena ditarik2 dulu..baru kaw...baru namanya teh tarik..lagi satu..korg tgk events kat negara kita..pertandingan tarik king..teh tarik tu yg 'ditarik'...pernah tgk pertandingan tarik king tu guna milo ke..kopi ke..nes ke..xde wey..jgn tipu..mmg xde...lagi satu sebab mmg aku suka teh tarik pun..hehe..ok..tu la sikit2 pasal apsal teh tarik ni sinonim dgn lelaki kan..


p/s:semua tu berdasarkan pengalaman hidup aku sendiri..dgn member..except wife tula..hehe..jadi cter ni aku xreka2..mmg tu hakikatnya..ok..
orait papepun..just hepy2 in ur life...ingt yg wajib..lupakan yg haram..respect semua org...salam!

2 comments:

Mimi Saidi said...

pull-tea..ok, mcm best je.hahaha..sumpah xpnah dgr lg org pggl gtu.nk try r mtk kt mamak pull-tea.comel giler ^_^

Hakimi Mohd said...

haha...tu outa nama dy..jgn percaya